Bli medlem av Nobemas partnernettverk...

Økt behov for personlig rådgivning og bistand ved omsetning av foretak
Å finne en kjøper av egen bedrift, er tradisjonelt veldig vanskelig, dyrt, og oppleves som risikofullt. Nobemas digitale tjenester fjerner denne barrierene, ved å gjøre det mulig for "alle" å avklare kjøpsinteressen rundt egen bedrift på en trygg, enkel og rimelig måte.
Resultatet av dette er at langt flere bedriftseiere vil oppleve salg av egen bedrift som et mer tilgjengelig og bedre alternativ enn avvikling, når de selv ikke har mulighet til å drive selskapet videre.
Med en økning av antall initierte bedriftsomsetninger økes behovet for personlig bistand og rådgivning, spesielt etter at koblingen mot en potensiell kjøper er opprettet.
Nobema kobler egne brukeres behov med leveranser fra tilknyttede partnere
Nobema profilerer sine partnere på egen hjemmeside og tilbyr partnernes tjenester direkte i systemet, der hvor det er relevant. For eksempel vil tjenester for verdivurdering av selskap og taksering av eiendeler profileres, sammen med bestillingslink, på relevante faner i Nobemas annonse- og prospektgenerator.
Motta forespørsler om bistand innenfor relevante tjenestekategorier og geografisk tilstedeværelse
Brukere av Nobema registrerer sitt bistandsbehov i et oppdragsskjema, som deretter distribueres videre til de av Nobemas partnere som er aktuelle, og som ønsker å motta slike forespørsler. Ved mottak av henvendelse velger du selv om du ønsker å kontakte brukeren og utstede et tilbud.
Provisjon
Som tilknyttet partner av Nobema mottar du en unik forhandlerkode. Når denne forhandlerkoden registreres sammen med kjøp av ny Nobema-lisens, gir det deg rett til provisjon.
Du velger selv om denne provisjonen skal utbetales til deg, gis som rabatt til lisenskjøper, eller en kombinasjon av disse.
Kobling
Med Nobema er det enkelt å innhente nødvendig selskaps- og salgsinformasjon, og utarbeide og publisere en salgsannonse på Nobemas markedsplass. Bedriftseier velger selv om bedriftens identitet skal være åpen eller anonymisert. Ved behov for økt oppmerksomhet kan annonsen, med et par tastetrykk, markedsføres direkte mot ønsket målgruppe gjennom sosiale medier og norske nettaviser. Med dette når man ut til tusenvis av potensielle kjøpere utenfor eget nettverk, og derav får en god og kostnadseffektiv avklaring av markedsinteressen.
Salgsinformasjon
Med Nobemas digitale verktøy er det enkelt å innhente nødvendig selskapsinformasjon, og utarbeide et komplett salgsprospekt med tilhørende dokumentasjon. Interessenter kan få lesetilgang til salgsprospektet, etter at de har identifisert seg med BankID og blitt godkjent av bedriftseier/prosjektansvarlig. Før lesetilgang åpnes må interessenten signere på en fortrolighetserklæring med BankID.
Forhandling
Etter gjennomført kobling mellom selger og potensiell kjøper, og etter at partene har avklart at de ønsker å gå videre i prosessen, signerer begge partene på en forhandlingsavtale med BankID.
Nobemas digitale verktøy og markedsplass, kombinert med kompetanse og personlig bistand fra tilknyttede partnere, gjør kjøp og salg av bedrifter tilgjengelig for "alle"
-
Les mer
Nobemas nyutviklede digitale verktøy og markedsplass gjøre det trygt, enkelt og tilnærmet økonomisk risikofritt å initiere en omsetningsprosess. Dette bidrar til å gjøre det langt mer attraktivt for eiere av SMB-foretak å teste kjøpsinteressen for egen bedrift i markedet, før en eventuell nedleggelse blir vurdert.
Når flere forsøker vil også flere lykkes med å komme i kontakt med potensielle kjøpere, og derav få et økt behov og betalingsvilje for relevante tilleggstjenester, personlig rådgivning og bistand. Med tilgang til bistand og rådgivning etter behov øker også sannsynligheten for å lykkes med omsetningsprosessen.
Manglende tilgang til en trygg, enkel og rimelig koblingsarena er hovedårsaken til at mange potensielle bedriftssalg aldri blir initiert...En av de største utfordringene eiere av små og mellomstore bedrifter møter, når de ønsker å selge sitt foretak, er å finne en kjøper. De færreste finner potensielle kjøpere i eget nettverk, og er dermed avhengig av hjelp for å komme i kontakt med interessenter. Tilgang til slik bistand er tradisjonelt veldig kostbart og lite tilgjengelig, spesielt for eiere av mindre selskap. Den økonomiske risikoen er også stor ettersom kjøp av bistand ikke gir noen garanti for å få solgt.
Manglende mulighet til å avklare kjøpsinteressen rundt eget foretak, på en trygg, enkel og rimelig måte, har ført til at de aller fleste eiere av SMB-foretak ikke har initiert en omsetningsprosess. Konsekvensen er at bedriften avvikles, med tilhørende tap av lokal verdiskaping, arbeidsplasser og kompetanse.
Når bedriftseiere velger å legge ned selskapet, framfor å finne noen til å overta driften, forsvinner også behovet for relevante tilleggstjenester, personlig rådgivning og bistand. For eksisterende leverandør, til det aktuelle foretaket som avvikles, innebærer det også tap av en kunde/klient.
Nobema fjerner hindringene som står i veien for salg av SMB-foretak, og åpner markedet for salg av relevante tilleggstjenester, personlig rådgivning og bistand...
Med Nobemas nyutviklede digitale verktøy og markedsplass fjernes de største hindringene som står i veien for omsetning av små og mellomstore bedrifter.
- Enkle og selvforklarende verktøy gjør det trygt og ukomplisert å lage en annonse og tilhørende salgsprospekt/salgsdokumentasjon
- Annonser med selvvalgt diskresjonsnivå fjerner risikoen for uønsket eksponering
- Identifisering av interessenter og digital signering av fortrolighetserklæringer, med bruk av BankID, gjør deling av sensitiv informasjon trygt
- Lave faste kostnader på bruk av Nobemas tjenester fjerner den økonomiske risikoen forbundet med å iverksette et bedriftssalg
Ved å gjøre det trygt, enkelt og økonomisk risikofritt å initiere en omsetningsprosess, forventes en kraftig økning i antall bedriftseiere som vil forsøke å finne en kjøper av selskapet sitt, før en eventuell nedleggelse blir vurdert.Når flere forsøker å selge bedriften sin vil også flere lykkes med å komme i kontakt med potensielle kjøpere, og derav ha økt behov og betalingsvilje for kjøp av relevante tilleggstjenester, personlig rådgivning og bistand.
Sammen gjør vi omsetning av bedrifter tilgjengelig og attraktivt for alle, uavhengig av bransje, størrelse og geografisk beliggenhet...