Finn kjøpere av din bedrift
Med en annonse på Nobemas markedsplass, kombinert med markedsføring av denne annonsen, når du ut til tusenvis av potensielle interessenter og mulige kjøpere
Potensielle bedriftskjøpere, nye partnere og investorer kan deles opp i aktive og inaktive interessenter.
Slik kommer du i kontakt med aktive interessenter
Med en publisert annonse på Nobemas markedsplass vil du gjøre din intensjon om å selge hele eller deler av ditt foretak synlig for aktive bedriftskjøpere, potensielle partnere eller investorer, som søker etter en bedrift av din type, størrelse og lokasjon. Du velger selv om identiteten til ditt selskap skal være åpen eller anonymisert.
Interessenter som finner annonsen din kan, etter at de er identifisert med BankID, sende deg meldinger og be om tilgang til ditt komplette salgsprospekt.
Slik kommer du i kontakt med inaktive interessenter
Med markedsføring av din annonse, gjør du annonsen synlig i din målgruppe. Markedspromoteringen av annonsen skjer gjennom Google sitt annonsenettverk, som innebærer at din annonse vises til personer i din målgruppe via norske nettaviser og populære nettsteder.
På denne måten når du fram med ditt budskap til inaktive interessenter. Dette er personer som av forskjellige årsaker ikke søker etter foretak til salg, men som likevel kan være veldig interessert i å overta en bedrift, dersom de blir gjort oppmerksom på at den er mulig å overta.
-
Les mer
I den siste tiden har det vært et økende fokus på fordelene knyttet til å kjøpe eksisterende foretak, framfor å etablere helt nye bedrifter og avdelinger. Dette, kombinert med lanseringen av Nobema som gjør det enklere å finne ønskede objekter, har ført til at antall aktive interessenter og kjøpere av små- og mellomstore bedrifter er økende.
Selv om antallet aktive interessenter er økende, er den største andelen av potensielle bedriftskjøpere foreløpig å finne blant de inaktive interessentene. Dette fordi omsetningsmarkedet i Norge, for små- og mellomstore bedrifter, fortsatt er et ungt marked med lavere kjennskap i befolkningen sammenlignet med andre markeder.
Med en annonse på Nobemas markedsplass, kombinert med aktiv markedsføring av denne via Google sitt annonsenettverk, får du mulighet til å nå ut til hele målgruppen din av potensielle kjøpere, partnere eller investorer, uavhengig av om de er aktive eller inaktive interessenter.
Annonsemarkedsføring
Med markedsføring får din annonse økt eksponering og visninger mot din målgruppe, via Google sitt annonsenettverk. Dette øker muligheten for å komme i kontakt med interessenter og potensielle kjøpere, som igjen øker sannsynligheten for en raskere og vellykket handel.
- Forventede visninger av din annonse gjennom Google Ads: 4000 - 10000 visninger per 30 dager
- Markedsføring av din annonse løper fra etablering til oppsigelse (min. 90 dager)
Kr 2250,- per mnd.*
Merk: Markedsføring aktiveres/kjøpes i forbindelse med publisering av din annonse
*Pris er oppgitt eks. mva.
Ekstra markedsføring (Boost)
Ved kjøp av markedsføringsboost får din annonse kraftig økt eksponering og visninger mot din målgruppe, via Google sitt annonsenettverk, i en utvalgt periode. Dette gir din annonse meget god synlighet i markedet og optimaliserer dine muligheter for å komme i kontakt med interessenter og potensielle kjøpere, som igjen øker sannsynligheten for en raskere og vellykket handel.
- Kjøp av Boost forutsetter at du allerede har aktivert/kjøpt markedsføring av din annonse.
- Markedsføringsboost har en varighet på 30 dager og avsluttes automatisk etter endt periode
- Ekstra forventede visninger av din annonse gjennom Google Ads: 10000 - 25000 visninger per 30 dager
- Totale forventede visninger med annonsemarkedsføring inkl. Boost: 14000 - 35000 per 30 dager
Kr 2750,- for 30 dager.*
Merk: Markedsføringsboost kjøpes via annonseoversikten på ditt prosjekt
*Pris er oppgitt eks. mva.